wskaźnik temp i paliwa padły - czyli historia rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kejek
    Drive
    • 2005
    • 40

    wskaźnik temp i paliwa padły - czyli historia rozrządu

    bralem dane z mapa.szukacz.pl wiec nie moglem sie pomylic przy CTRL+C i CTRL+V
  • DirkDiggler
    Ambiente
    • 2005
    • 220
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #2
    wskaźnik temp i paliwa padły - czyli historia rozrządu

    Koledzy

    Dziś z uwagi na wolny dzień od pracy postanowiłem wymienić rozrząd z pompą wody oraz przegub prawy. Rozrząd bo już był czas natomiast przegub bo od dłuższego czasu słychać było przy skręcaniu w lewo jakby silnik głośniej pracował, z pewnym wewnętrznym "chrobotem". Myślałem że przegub się kończy bo jeszcze ich nie wymieniałem (270kkm)
    Teraz zaczyna się właściwa historia.
    Po wymianie rozrządu i przegubu uruchomiłem silnik i zaczęła pracować tylna wycieraczka sama z siebie. Uprzejmy mechanik poproszony przeze mnie zaczął dochodzić przyczyn nietypowego zachowania wycieraczki mimo nie ruszania przełącznika zespolonego. Rozebrał więc przełącznik zespolony zastępując go nówką sztuką przy czym wycieraczka nadal pracowała mimo odpięcia przełącznika. I teraz clue nr 1 historii. Z włączonym zapłonem mechanik podłączył nowy przełącznik co zaskutkowało opadnięciem wskazówek paliwa oraz temeratury. Przestał równiez funkcjonować komputer pokładowy (nie mogę przełączać miedzy funkcjami - wyświetla tylko godz. Prawdopodobnie mechanik dokonał spięcia podczas podpinania przełącznika bądź wcześniej gdy podłączał czujniki w komorze silnika?? (efekt tylnej wycieraczki). Na domiar złego po wymianie przegubu silnik jeszcze bardziej hałasuje przy skręcaniu w lewo. Odgłos przypomina trochę dziurawy tłumik.
    Panowie proszę o poradę co dalej z tymi fantami zrobić??

    1. Wskazówki paliwa i temp i komputer pokładowy.
    a) moduł komfortu do wymiany
    b) zegary do wymiany
    c) inne??

    2. Odgłosy przy skręcaniu w lewo
    a) łapy silnika powodują jakieś słabe trzymanie i przechylanie silnika podczas skręcania
    b) zły przegub
    c) skrzynia biegów zaczyna hałasować - przegub wewnętrzny
    d) inne licho

    Pomocy bo wyjeżdzam w poniedziałek do Czech służbowo i boję się że polegnę na trasie.

    [ Dodano: Sob 11 Lis, 06 19:18 ]
    Uzupełniając historię nadmienię że przełącznik zespolony który zastosował mechanik pochodził od jakiegoś innego modelu vw grupy i nie obsługiwał komputera pokładowego. Może to spowodowało zwarcie i uszkodzenie komputera.
    Co mają wspólnego komputer pokładowy oraz wskaźnik temp i paliwa???? i dlaczego wysiadło tylko to.

    Obrotomierz i prędkościomierz działają prawidłowo. Może coś przez Vag com należałoby aktywować??

    Nie macie pomysłu??

    PS. WYbaczcie nachalność wątku ale jak wspomniałem jadę w delegację i chciałbym się uspokoić przed wyjazdem.

    [ Dodano: Sob 11 Lis, 06 21:34 ]
    Uzupełniam i podbijam moje pytanie.

    Sprawa wygląda tak jakby przełącznik przy kierownicy w jakiś sposób nie sterował przełączaniem wyświetlanych funkcji komputera. Wszystko jest podłączone. Co to może mieć wspólnego ze wskazaniami paliwa i temp??

    [ Dodano: Nie 12 Lis, 06 16:51 ]
    Pytanie pomocnicze.
    Czy łapy silnika się zużywają??
    Może mechanik "krzywo przykręcił silnik i wpada on teraz w wibracje i buczy podczas skręcania w lewo ale i jazdy na wprost (najnonowsze obserwacje).
    WORK: Mondeo Titanium
    FUN: TypeR ver.IV

    Komentarz

    Pracuję...